2011. április 28., csütörtök

Kuponfüzet, kedvezményrendszer a helyi gazdaság élénkítésére.

Kuponfüzet lényege: 

Egy-kétezer forintért  5-10-15% árengedményt kap a vásárló .
A kereskedőnek, szolgáltatónak megnő a forgalma, reklámnak is jó .

A Helyi vásárcsarnok létrehoz egy kuponfüzetet , helyi kedvezményrendszert .

Bízom a Magyar élelmiszerben , mottóval .

A Vásárcsarnokban lévő, hús és más élelmiszert forgalmazó boltok,
őstermelők részvételével .

A kuponok egy részét minden elfogadóhely elfogadja, kivéve az őstermelőket  .
  - 3db 2.000 forint feletti vásárláskor 200 forint kedvezmény .
  - 7db 5.000 forint feletti vásárláskor 200 forint kedvezmény .

Legyenek csak konkrét üzletekben , bizonyos árukra beváltható kuponok .
Az üzlet nevével , emblémájával ,esetleg  fényképével ellátva .
- Szürke marhahús, mangalicahús és húskészítmény vásárlásakor, Benkó-hentesnél .
    2db 4.000 forint feletti vásárláskor 300 forint kedvezmény .
- A tojás felvásárlónál .
    5db 1.000 forint feletti vásárlásnál  50 forint kedvezmény .
- Az állateledel boltban
    3db 5.000 forint feletti vásárláskor 200 forint kedvezmény.
-A Zöldség-Gyümölcs nagykereskedőnél
    5db 5.000 forint feletti vásárláskor  5% kedvezmény .
-Az Őstermelőknél
    5db 3.000 forint feletti vásárláskor 100 forint kedvezmény .

A Kuponfüzetből befolyó pénzt, a helyi újságban hirdetésekre,
egy WEB-oldalra, nyomdaköltségekre lehet költeni .

Lényeg, nőjön a Magyar áruk iránti kereslet, bizalom .

ZemplÉn és Te turisztikai kuponfüzet

Üdüljön takarékosan a ZemplÉN és Te kuponfüzet segítségével!

A ZemplÉn és Te turisztikai kuponfüzet sok-sok kedvezményt nyújt az egész családnak. Hozzásegíti vásárlóit a takarékos üdüléshez, hogy könnyebben fedezhessék fel a vidéket. Az egyes engedményeket a kuponfüzet megfelelő szelvényeinek leadásával zempléni szálláshelyeken, éttermekben, borozókban, múzeumokban, helyi rendezvényeken, a Zemplén Kalandparkban, sport- és egyéb aktív turisztikai szolgáltatónál lehet igénybe venni. Érvényességük a vásárlástól számított egy évig tart, és a helyi információs irodákban (Sátoraljaújhely-Tourinform, Mikóháza, Füzérkomlós), ill. helyi szolgáltatóknál lehet megvásárolni.


Kedvezménykuponok:
-ajándék baseball sapka ZemplÉN logóval ellátva, amit a Tourinform Zemplén Irodában lehet átvenni.
-Étkezés: 10-15 % kedvezmény, 6x max. 2 fő részére egyszeri étkezésre sátoraljaújhelyi és hegyközi vendéglátóhelyeken
-Szállás: 5-15 % kedvezmény, 8x1 éjszakára max. 2 fő részére a második éjszaka árából (szállodák, panziók, vendégházak)
-uszoda: 60 % kedvezmény, 2x max. 2 fő részére, egyszeri belépésre
-libegő: 15 % kedvezmény, 2x max. 2 fő részére, 1 teljes kör
-bob : 15 % kedvezmény, 1 db öt lecsúszásos páros jegy és 2 db öt lecsúszásos egyéni jegy árából
-kalandpálya: 15 % kedvezmény, 4x1 fő részére a különböző pályákra
-tubby (hófánk): 15 % kedvezmény, 1 db páros jegy és 2 db egyéni jegy árából ötszöri lecsúszásra
-sípálya: 25 % kedvezmény, 2x1 felnőtt, ill. 2x1 diák vagy nyugdíjas részére bármelyik jegyből
-kenu/csónakkölcsönzés: 10 % kedvezmény, 3x max. 2 fő részére
-kerékpárkölcsönzés: 10 % kedvezmény, 3x max. 2 fő részére a napidíjból
-Sóbarlang: 25 % kedvezmény, 2x2 fő részére bármilyen szolgáltatásból
-Quad: 15 % kedvezmény, 1 gyermek, ill. 1 felnőtt részére
-Squash: 10 % kedvezmény 2 fő részére, ill. spinning edzésre 1 fő részére
-Síoktatás: 10 % kedvezmény 1 fő részére, ill. min. 5 fős csoport részére
-Paintball: 20 % kedvezmény 1 fő részére bármely játékból
-Ökotúra: 10 % kedvezmény min. 5 - max. 10 fős felnőtt csoportnak, ill. min. 4 fős családnak 4 órás vezetett túrára
-borkóstolás: 10 % kedvezmény, 2x min. 2 fő részére
-múzeum: 10 % kedvezmény 2 fő részére Börtönmúzeumba
50 % kedvezmény 2 felnőtt részére A Magyar Nyelv Múzeumába
50 % kedvezmény 2 felnőtt részére Kazinczy Ferenc Múzeumba
-Nordic walking: 10 % kedvezmény 5 főig, ill. 20 % kedvezmény min. 6 - max. 20 fős csoportnak (oktatás és minitúra)
-Sátor Fesztivál: 25 % kedvezmény 2x2 fő részére a Néptánc Fesztivál nyitó vagy záró gálaestjére
-25 % kedvezmény a ZemplÉN logos ajándéktárgyak árából


A kuponfüzet ára: 3.500 Ft

http://zempleninfo.eu/zemplen/zemplen-es-te-turisztikai-kuponfuezet.html

2011. április 25., hétfő

Helyi sikerpénzek – zárkózik a forint mögé a kékfrank és a tallér.

Meglepődnénk, ha valaki forint helyett kékfrankban vagy tallérban adna nekünk vissza valamelyik üzletben. Márpedig akár erre is találhatunk példát a jövőben, ha éppen Sopronban vagy a Rábaközben járunk. Az említett helyszíneken külföldi példát felhasználva bevezették vagy épp tervezik a helyi pénzhelyettesítők bevezetését. Az oka leginkább az, hogy segítségével lehet csökkenteni az inflációt és a helyi kereskedelmet igyekeznek vele fellendíteni, vagy épp a helyi identitás erősítésére használják. Első példánk Sopron, hiszen itt már lassan egy éve bevett gyakorlatnak számít az ottani helyi pénzzel, a soproni kékfrankkal való fizetés.

A pénz önmagában egy olyan eszköz, amellyel valamilyen termék vagy szolgáltatás ellenértékét teljesítjük. Számos formában megjelenhet a papír, az érme és a bankszámlapénzen kívül, mint például az utalványok, mobilfizetési lehetőség, jelzálog-hitelek. Van viszont a fizetésre egy új alternatíva, ami a helyi pénzek képében valósul meg. Ezek a fizetőeszközök egy adott régión belül érvényesek.

Helyi pénzek Magyarországon
A soproni kékfrank körülbelül egy éve van forgalomban, felhasználása területileg Sopron környékére korlátozódik.

Rábaközi tallér: tervek szerint az év második felében hozzák forgalomba a Rábaköz saját pénzét, a tallért. A több mint hatvanezer lakosú térség a kékfrankot használó soproniakkal is együttműködik. A világszerte számos országban működő helyi pénzek a helyi gazdaságot támogatják, és turisztikai attrakciónak sem rosszak.



Miért előnyös a helyi pénz?
Ez az alternatív fizetési eszköz leginkább a gazdasági válságot hivatott megszüntetni. Az utalványokhoz hasonló funkciót tölt be, viszont ez a fizetőeszköz pl. a mellegétel utalványtól eltérően többször felhasználható. A helyi pénzek célja a helyi pénzforgalom felgyorsítása, illetve a tőke helyben tartása. Közösségépítésre is szolgálnak az általában egyetlen városban használatos lokális pénzeszközök. A helyi identitás megteremtése jelentősen hozzájárul az adott térség imázsának kialakulásához, és ezzel együtt potenciális turisztikai célpontokká válhatnak. Ezzel kétszeresen is fellendítik a gazdaságot, hiszen a helyi lakosok előnyben részesítik a hozzájuk közel levő termékeket és a turisták is szívesebben tesznek látogatást.

A helyi pénzek bevezetésével a helyi fogyasztást köthetnék össze a helyi termeléssel. A regionális fizetőeszköz egy nagyobb, nemzetközi válság ellen is védettséget biztosítana. Helyi pénz használatával minimálisra csökkenthetőek az akár egy-egy nemzeti valutát is romba döntő spekulációs ügyletek. Azt is le kell szögezni, hogy a helyi fizetőeszköz nem helyettesítheti a nemzeti pénzt, csupán kiegészíti azt. Az erre vonatkozó törvény világosan kimondja, a hatóságoknak kell mérlegelniük, hogy az ilyen pénzhelyettesítő mikor kezdi el feszegetni a "korlátozottság" definícióját, azaz mikortól válik esetleg engedélykötelessé.

Több magyarországi városból is kérték már a soproni helyi fizetőeszközt, a kékfrankot bevezető, épp a rábaközi tallér megteremtésén fáradozó HA-MI-Összefogunk Európai Szövetkezet támogatását saját helyi pénzhelyettesítő megalkotásához. Helyi megkeresések nyomán mostanában Debrecenben, Pécsett, Veszprémben és Szombathelyen is konzultál saját pénzek létrehozásának témájában. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) igazgatója szerint nem jelentenek a forintnak semmilyen tekintetben konkurenciát az olyan helyi vagy regionális fizetőeszközök, mint a soproni kékfrank, a rábaközi tallér, vagy az esetleg később kibocsátásra kerülő ilyen típusú helyi pénzek.
Források:
 



2011. április 23., szombat

Szociális Hitel, kis jövedelemmel rendelkezőknek

Helyi gazdaság élénkítés. Kamatmentes Hitellel.
--------  VÁSÁRLÁSI UTALVÁNY --------------
Kibocsátó - Helyi lakos - Helyi vállalkozó - Kibocsátó
  
Magyarországon senki sem foglalkozik a középréteggel .
A rendszerváltás nyertesei, a felső 10% jómódban,  lukszúsban  él .
Szegénységben  élők, kisebb, nagyobb őszegű segélyeket kapnak .

A középrétegnek van rendszeres jövedelme, szerényen megtud élni belőle .
Mindenért fizetni kel, alanyi jogon évről évre kevesebbet kap a polgár .
Félretenni, spórrolni, megtakarítani nem vagy csak alig tud .
Ha pénzre van szűksége, hitelt kel felvennie .
A személyi hitel, áruvásárlási hitel THM-je  20-50%  .
A kamatos-kamat , megfolytja a középréteget, a magyar vállalkozásokat .

MEGOLDÁS A KAMATMENTES HITEL .

Egy önkormányzat , a helyi iparkamara szervezésében
megvalósítható a következő elgondolás .

-Létre kel hozni, kezdetben legalább 10 millió forintos alapot .
  Akár hitelből is megoldható .
-A pénz felhasználását, leginkább úgy ellenőrizhetjük ha a hitel felvevő
  vásárlási utalványt kap, nem készpénzt .
-Szerződni kel helyi vállalkozásokkal, az utalványok beváltására .
  - fontos a vállalkozások helyben fizessék az adót,
  - többségükben helyi lakosokat alkalmazzanak,
  - ne legyen köztartozásuk .
  -árszínvonal  ne legyen magasabb az országos átlagnál .
-Kedvezményes hitelt felvevőnek meg kel felelni bizonyos követelményeknek .
  -Az egy főre jutó jövedelem több legyen mint a nyugdíjminimum 150%
   2011. évben 42.750 forint . vagyis ne legyen segélyre jogosult .
  -Az egy főre jutó  jövedelme ne haladja meg a létminimumot.
    Az egyháztartásban élők számától  függ kb 98-66 ezer forint .
  - Hitelképes legyen, tudja ezt számlákkal, jövedelem igazolással bizonyítani .
- Egykeresős háztartásoknak  50-100 ezer forintos hitel,
  havi 10 ezer forintos törlesztő részlettel .
 -Kétkeresős háztartásoknak 80-200 ezer forintos hitel,
  havi 20 ezer forintos törlesztő részlettel .

Vegyünk egy konkrét példát.

Átlag polgárnak elromlik a mosógépe .
Igényel 100 ezer forint hitelt, egy héten belül megkapja ,ez nagyon fontos .
A hitelnek lehet valami minimális költsége. 1-1% hitel elbírálássí és folyósítási díj + áfa.
Amit készpénzben kel befizetni a Vásárlási utalványok átvételekor .
Kap 100 ezer forint értékű vásárlási utalványt, amit a beváltó helyeken tud levásárolni .
Vásárláskor fizet a mosógépért és más műszaki cikkekért 100 ezer forintot utalványban .
A kereskedő beváltja a vásárlási utalványokat, készpénzre.
A készpénzre  váltásnak természetesen díja van más utalványokhoz hasonlóan 4% + áfa .

Átlag polgár 3-4% THM-re kapót hitelt .
A kereskedőnek megnőtt a forgalma és a nyeresége .
A kibocsátó költségei nagyobbrészt megtérültek,
egyszerre segít a vállalkozássóknak , a közösség szerényebb jövedelmű tagjainak .
Amennyiben a vállalkozások átvállalják a szociális hitel kamatterheit
( 8% +áfa  visszaváltási díj )
A rendszert kilehet bővíteni , nagyság rendekkel növelni a forgalomba levő pénz menyiségét .
Akár több-százmillió forint, plusz pénz kerülhet a helyi gazdasági vérkeringésbe .
 Célkeresztben:A bankok pénz urai

2011. április 19., kedd

Közösségi spórolás: kuponszezon a weben.

kupon rendszer: kuponszezon a weben.


Mindenki jól jár: a felhasználó olcsóbban vásárol, a kereskedő potenciális visszatérő vásárlókat és ismertséget szerez, az üzemeltető pedig busás jutalékot kap. A magyar weben gombamód szaporodnak a közösségi vásárló oldalak.


Senki nem titkolja: az amerikai Groupon találta ki azt az üzleti modellt, amelyet másol szinte mindenki a piacon. De minek is térnének le a járt útról, amikor az biztos nyereséget hoz. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Groupon példája, amely ősszel nem adta magát, és ellenállt a Google 6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatának. Közben természetesen a Google is elindította a saját Groupon-klónját (Offers) és hasonlóan lépett a Facebook is (Deals). Látható, hogy a Groupon nagy ellenszélben marad talpon az amerikai piacon, és tovább terjeszkedik.
A hazai szereplők sem titkolják: tartanak a Groupon érkezésétől, és próbálnak addig megerősödni, amíg a nagy vetélytárs le nem tarol mindent. A terjeszkedés Magyarországon elsősorban a vidéki városok lefedését jelenti.

A közösség a kulcs
A hazai oldalak üzemeltetői szerint az elsődleges cél az oldalhoz tartozó közösség kiépítése. Ennek megfelelően a legtöbb közösségi vásárló oldalon az üzemeltetők egyedileg, saját névvel és telefonszámot kiírva foglalkoznak az ügyfelek esetleges problémáival. Mivel a legtöbb oldalon a kommentelés Facebook-profillal működik, az üzemeltetőknek elemi érdekük, hogy a felhasználóik elégedettek legyenek. A meg nem oldott problémáik ugyanis - a közösségi oldal nyilvánosságát kihasználva - könnyen az adott oldal rossz hírét kelthetik. Éppen ezért az üzemeltetők nagyon vigyáznak arra, hogy ne kerüljön homok a gépezetbe: a kereskedőket, szolgáltatókat többkörös szűrőn keresztül tesztelik.

A Groupon-modell
A rendszer lelke a közösség, illetve az üzemeltető, aki megfelelően méri fel közössége igényeit. A kuponos oldalak felhasználói a felmérések szerint általában 18-35 év közötti, nagyvárosban élő, magas iskolai végzettségű, jól kereső hölgyek.
A Groupon modellje szerint az üzemeltető keresi meg a kereskedőt, illetve a szolgáltatót, hogy tegyen ajánlatot az oldalán keresztül. Példánk legyen ezúttal egy szépségszalon, amely a 8000 forintos műkörömépítést kevesebb mint fél áron, 3800 forintért vállalja. Az üzemeltető garantálja, hogy az ajánlat érvényességi ideje alatt (mondjuk, egy hétig) 15 vásárlót mindenképpen hoz a kozmetikának. Ugyanakkor - a nagy anyagi veszteség elkerülése érdekében - lehetséges egy másik ellensúlyt is a szerződésbe építeni: vagyis maximalizálni (mondjuk, 500 főben) a vásárlók számát.

Ha a felhasználónak tetszik az ajánlat, akkor ezt jelzi az üzemeltető oldalán, megrendeli a szolgáltatást. Átutalással kifizeti a szolgáltatás árát az oldal üzemeltetőjének, majd kap egy egy kinyomtatható kupont, amellyel a megadott érvényességi időn belül igénybe veheti az adott szolgáltatást – ez esetben műkörömépítést. A kezelésért a kozmetikában már nem kell fizetni, hiszen az árat már átutaltuk a kuponos oldal üzemeltetőjének. Költség csak akkor van, ha egyéb szolgáltatást is igénybe veszünk a helyszínen.



Az általunk kifizetett árat a kuponos oldal üzemeltetője a megfelelő százalékú jutalék levonása után eljuttatja a kereskedőnek, szolgáltatónak (példánkban a szépségszalonnak), és átadja a felhasználható kuponok egyedi azonosító számait is.
A felhasználó egyértelműen jól jár, hiszen kevesebb mint fél áron vett igénybe egy számára fontos szolgáltatást. A kereskedő, szolgáltató jól jár, mert hirtelen sok vevőre tesz szert, akik elképzelhető, hogy mást is vásárolnak, más szolgáltatást is igénybe vesznek, illetve – nem utolsó sorban – jól ellenőrizhető megtérülésű hirdetéshez jut. Végül pedig jól jár a szolgáltató, hiszen megkapja a jutalékát.

A piac szereplőinek véleménye szerint Magyarország még csak ismerkedik a közösségi vásárlás lehetőségével, ezen belül is leginkább a nagyvárosokban kínálnak akciókat az üzemeltetők. A legnépszerűbb magyar oldala Bónusz Brigád (bonuszbrigad.hu), és a Kupon Világ (kuponvilag.hu), de rajtuk kívül számos kisebb oldal is létezik. A happyfaces.hu vagy a mindenkupon.hu aggregátor oldalak lehetőséget kínálnak, hogy áttekintsük a hazai oldalak ajánlatait.

Utalványban kapják a segélyt Gyöngyösön

2011. március 30., szerda, 13:09
Szerző: MTI

A második félévtől kezdve csak élelmiszerre, vegyi árura és ruházatra elkölthető bonok formájában adja ki az átmeneti segélyt az arra rászorulóknak a gyöngyösi önkormányzat.
Tőzsdei konzultáció


Ezzel nemcsak annak szeretnének gátat szabni, hogy a pénz italra vagy dohányárura költsék az érintettek, hanem az egyre inkább elharapódzó uzsoraügyleteknek is - közölte Bozsik István alpolgármester (Civilek Gyöngyösért Egyesület).
A névre szóló, sorszámozott, közokiratnak minősülő utalványokat az önkormányzat nyomtatja majd,és azok a kijelölt boltokban lesznek beválthatók a meghatározott árucikkekre - tette hozzá.

Az alpolgármester elmondta: egy évben mintegy 28 millió forintot fordít az önkormányzat átmeneti segélyezésre. Az esetenként 7000-8000 forintos eseti juttatást negyedévenként vehetik igénybe az arra jogosultak. A boltokat meghívásos pályázaton kívánják kiválasztani, szempont lesz a megközelíthetőség és a kedvező árszint is. Bozsik István arról is beszámolt, hogy szintén feltételhez kötik a jövőben a bérpótló támogatás kifizetését. A havi 28.500 forintos segély azoknak jár, akik már kikerültek a munkanélküli-ellátásból.

A jövőben csak akkor utalják az összeget, ha a segélyezett rendet tart a saját udvarán és a portája előtti közterületen, illetve igénybe veszi a hulladékszállítási szolgáltatást - ismertette az önkormányzat által megváltoztatott szociális rendeletet az alpolgármester.

http://hvg.hu/cimke/kupon 

2011. április 18., hétfő

Cegléd kártya, kistérségi kártya .




Cegléd Kártya program. A kártya kiváltásával kulturális, sport és egyéb kereskedelmi szolgáltatásokat vehetnek igénybe. A kártya használatával Cegléd valamennyi lakója - fiatal, idős, családos vagy egyedül élő - vagy idelátogatója egyaránt megtalálja számára értékes és vonzó szolgáltatásokat a kedvezmények között. A kártya birtokosa a programhoz csatlakozott elfogadóhelyeken tudja használni a kártyát.


A ceglédi lakosok és a hagyományos üzletek, vállalkozások egymásra találása. A csatlakozott kereskedők, szolgáltatók és vendéglátók bizonyos kedvezményeket  nyújtanak annak érdekében, hogy a tudatosan vásárlók, fogyasztók őket, a Cegléd Kártya Program tagjait részesítsék előnyben. Így a Cegléden megtermelt forintok itt is maradnak, ami elengedhetetlen feltétele városunk fejlődésének.
Ki igényelheti a kártyát?
A kártyát 14 évnél idősebb állampolgárok igényelhetik a kártyaigénylő adatlap kitöltésével.
Mennyibe kerül a kártya?
A Cegléd Kártya éves díja bruttó 1 200 forint (nyugdíjasoknak igazolványuk felmutatásával 1 000 forint).
Hogyan lehet hozzájutni a Városkártyához?
Személyesen a Cegléd Kártya Ügyfélszolgálatán (Tourinform Iroda - Cegléd, Kossuth tér 1.), illetve ezen a honlapon a Kártyaigénylés menüpontban. A kártya éves díját személyes rendelés esetén készpénzben, internetes rendelés  esetén átutalással egyenlítheti ki.
Mikortól lehet igénybe venni a kedvezményeket?
A Cegléd Kártya nyújtotta kedvezményeket a kártya átvételétől lehet igénybe venni.
Mikor kapom meg a kártyát?
A kártyát személyes igénylés esetén azonnal, internetes igénylés esetén a kártyadíj beérkezésétől számított 1 héten belül postán vagy személyesen veheti át.
Hogyan lehet használni a kártyát?
A kártyabirtokos minden esetben a fizetést megelőzően köteles jelezni a Cegléd Kártya használatának szándékát! A kártya névre szóló és használata át nem ruházható. A kártya birtokosa a kedvezmény igénybevételekor köteles a kártyát felmutatni és a pénztáros kérésére azt átadni, aki a jogosultságot ellenőrizheti.

Meddig érvényes a kártya?
A kártya a kiváltástól számított 1 évig érvényes, melyet követően a kártya cseréje nem szükséges, csupán érvényesíteni kell a Cegléd Kártya Ügyfélszolgálatán vagy interneten keresztül honlapunkon, az Internetes hosszabbítás menüpont alatt.
Hogyan értesülhetek a kártya új információiról, valamint az új elfogadóhelyekről?
Itt a Cegléd Kártya honlapján ( http://www.cegledkartya.hu/index.html), itt feliratkozhat a Cegléd Kártya időszaki hírlevelére is. Akcióinkat, híreinket rendszeresen megtalálhatja a helyi médiában, valamint a kiadványainkban, illetve elérhetőek vagyunk Facebookon is.

2011. április 15., péntek

Soproni kékfrankost, valamit a Svájci WIR számlapénzt kellene ötvözni .

A Soproni kékfrankost, valamit a Svájci WIR számlapénzt kellene ötvözni .
Egy készpénz helyettesítő helyi pénz rendszer megvalósítására.


3.000 forint névértékű utalványok
Nevezzük  Számlapénznek . 
Legfontosabb ismérvei:

- Szolgáltatás vagy áru vásárlásakor, a fizetések 70%  fórínban  30% Számlapénzben történnek .
- A Számlapénzt egy erre a célra létrehozott  szövetkezet bocsátja ki .
- Cél, minél többen lépjenek be a szövetkezetbe.
       - ezért egy részjegy ára mindössze 3.000 forint legyen .
       - minden szövetkezeti tag, 2.000 forintos éves tagdíjat fizessen .
       - számlapénzt csak szövetkezeti tag vásárolhat .
       - az átváltási arány 1 : 1-hez .
       - a számlapénzt készpénzre váltani 4% + áfa költséggel lehet .
       - a beváltó helyeknek legalább 10 részjeggyel kell rendelkezniük .
       -  kezdetben csak 3.000 forint névértékű utalványok kerüljenek forgalomba .
       - minden 3.000 forint névértékű utalvány után, a beváltóhelyen 500 forint árengedmény érvényesíthető .

Vegyünk egy konkrét példát .

Egy elfogadóhelyen 10.000 forint  értékben vásárol egy ügyfél .
7.000 forintot és 3.000 értékű számlapénz utalványt ad .
Ebből még lejön 500 forint kedvezmény .
A számla végösszege 9.500 forint .

Tehát az elfogadóhely bevétele 6.500 forint valamint , 3.000 értékű számlapénz utalvány .
Ebből befizeti a 25% áfát 1.900 forintot .
Marad 4.600 forintja a forintban keletkező költségek fedezésére .
Amennyiben a 3.000 értékű számlapénz utalványt levásárlója,
visszakapja az általa nyújtott 500 forint értékű kedvezményt .
Tehát érdekelt a számlapénz tovább adásában .

Az elfogadó hely, a vállakózás számára forgalom és nyereség növekedéssel jár .
A szövetkezeti tag, kedvezményesen vásárolhat .
A közösség tagjai között a kapcsolatok megerősödnek .

http://www.pmoney.org/penzrendszer.html#toppenzdrenszer

Szövetkezetről bővebben .

Szövetkezetről bővebben .

A szövetkezet olyan személyek autonóm társulása, akik önként egyesültek abból a célból, hogy közös gazdasági, társadalmi és kulturális céljaikat közös tulajdonú és demokratikusan irányított vállalkozások útján megvalósítsák.

7 alapelv:
  • önkéntesség és nyitott tagság elve 
  • demokratikus tagi ellenőrzés
  • tagok gazdasági részvétele
  • autonómia és függetlenség                          
  • oktatás, képzés
  • szövetkezetek közötti együttműködés
  • közösség iránti elkötelezettség
                     
6 szövetkezeti érték:                       
  • önsegély
  • egyenlőség
  • egyéni felelősség
  • demokrácia
  • igazságosság
  • szolidaritás

A magyar szövetkezeti szabályozás

A szövetkezet az alapszabályban meghatározott összegű részjegytőkével alapított, a nyitott tagság és a változó tőke elvei szerint működő, jogi személyiséggel rendelkező szervezet, amelynek célja a tagjai gazdasági, valamint más társadalmi (kulturális, oktatási, szociális, egészségügyi) szükségletei kielégítésének elősegítése. A Magyar Köztársaság Alkotmányának 12. §-a is rendelkezik a szövetkezetekről:
„Az állam támogatja az önkéntes társuláson alapuló szövetkezeteket.”

Alapítás


Legalább 7 alapító tag, részjegy jegyzésének kötelezettségével alapíthat szövetkezetet. Az alapító tagok belföldi és külföldi természetes személyek, jogi személyek, valamint jogi személyiség nélküli gazdasági társaságok lehetnek. A jogi személyek és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság tagok együttesen nem haladhatják meg a taglétszám felét. Természetes személyként szövetkezeti tag az lehet, aki 14. életévét betöltötte.

Alakuló közgyűlés

 

A szövetkezet alapítását az alapító tagok részvételével tartott alakuló közgyűlés határozza el. Az alakuló közgyűlés
  • kimondja a szövetkezet megalakulását
  • elfogadja a szövetkezet alapszabályát
  • megválasztja a szövetkezet ügyvezető elnökét vagy igazgatóságának elnökét és tagjait
  • megválasztja a szövetkezet felügyelő bizottságának elnökét és tagjait
Az alakuló közgyűlés a határozatait
  • egyszerű szótöbbséggel hozza, az alapszabály elfogadásához azonban valamennyi alapító tag egyetértő szavazatára van szükség
  • nyílt szavazással hozza meg

Alapszabály



Az alapszabály a szövetkezet szervezetének, működésének és gazdálkodásának alapokmánya. Az alapszabálynak tartalmaznia kell:
  • szövetkezet célját
  • szövetkezet cégnevét, székhelyét, főtevékenységét
  • részjegy névértékét, az egy tag által jegyezhető részjegyek számát, a részjegytőke alapításkori nagyságát
  • tagok jogait és kötelezettségeit
  • szövetkezet működésének időtartamát, ha határozott időre alapítják
  • tagfelvétel és kizárás szabályait

Közgyűlés


A szövetkezet legfőbb önkormányzati szerve a tagok összességéből álló közgyűlés. Hatáskörébe tartozik:
  • alapszabály módosítása
  • igazgatóság elnökének és tagjainak, valamint a felügyelő bizottság elnökének és tagjainak megválasztása, visszahívása
  • beszámoló elfogadása
  • döntés szövetkezeti szövetségbe történő belépésről
  • döntés a szövetkezet egyesüléséről, szétválásáról, gazdasági társasággá történő átalakulásáról, valamint jogutód nélküli megszűnéséről.

A közgyűlést szükség szerint, de évente legalább egyszer össze kell hívni (rendes közgyűlés). A közgyűlés határozatképes, ha azon a szövetkezeti tagok több mint a fele jelen van. A közgyűlés a határozatait a jelenlévő tagok egyszerű szótöbbségével hozza.

Forrás  http://hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%B6vetkezet


 

2011. április 14., csütörtök

Takarékszövetkezetek létrehozásáról, a közösség számára .



Takarékszövetkezetek létrehozásáról, a közösség számára .




 


A következő pár sorban a Takarékszövetkezetek jótékony hatásaira és szükségességére kívánok rávilágítani,
kérem az olvasót, hogy commentelje az elképzeléseimet, hiszen értelmes kritikával, véleménnyel csak előbbre juthatunk.

A Takarékszövetkezetek létrehozása, mindenféle állami anyagi segítség nélkül megtehető, kezdésként mindössze kell
egy letétkezelő, akiben megbíznak és akiről úgy gondolják, hogy van szakértelme, ahhoz hogy a monetáris piacon
haszonnal forgassa az összeadott pénzt. Amennyiben nagyobban gondolkodunk, akár állami garanciavállalás mellett,
lehetne sok ügyfél betétét haszonnal forgató Szövetkezeteket létrehozni.


Ez miért jó?
A magánembernek, mert az eddig pénztárcájában pihenő összeg, most már gyarapodik annélkül, hogy mi foglalkoznánk vele.
A takarékszövetkezeteknek, mert a hozamból lecsíphetik a saját hasznukat ezáltal tőkésedhetnek, osztalékot, fizetés fizethetnek.
A cégeknek, mert nő a vásárlóerő és ezáltal a kereslet.
Az államnak, mert a garanciavállalás-t természetesen nem kell ingyen adni és ez plusz bevétel lehet az államkasszába,
valamint, mert új munkahelyeket teremthet.


Hosszútávon pedig ezek a Takarékszövetkezetek fejlődhetnek az első magánkézen lévő beruházási és hitelbankokká, persze ehhez először bő likviditásra és komoly tőkére van szükség, melyet a fenti módszerrel önerőből is el lehet érni.

Hitelintézetek alapítása, működése, megszűnésére vonatkozó szabályok

Hitelintézetek alapítása

A hitelintézet részvénytársaság, szövetkezet  vagy fióktelep formájában alapítható. Csak meghatározott alaptőkével lehet létrehozni. PSZÁF engedéllyel működhet. Megkezdése előtt személyi és tárgyi feltételeknek kell megfelelni. Csak a HIT-be foglalt pénzügyi és kiegészítő pénzügyi tevékenységet végezheti.  Meghatározott szavatoló tőkével kell rendelkezni
Két lépcsős engedélyezési folyamaton megy át
  1. Alapítási engedélyezési kérelem – jegyzett tőke bizonyos része szükséges , szervezeti felépítés
  2. Működési engedély iránti kérelem – jegyzett tőke 100%-ról a kimutatás, OBA tagsági felvétel KHR csatlakozási nyilatkozat

Minimális jegyzett tőke

Bank: 2 milliárd
Szakosított hitelintézet: 1 milliárd
Szövetkezeti hitelintézet: 250 millió
Pénzügyi vállalkozás: 50 millió
Külföldi hitelintézet fióktelepe: 2 milliárd

Szövetkezeti Hitelintézet

Takarékszövetkezet ügyfél korlát nélkül hitelszövetkezet csak tagoknak

Tevékenység

  • Hitelnyújtás
  • Betét gyűjtés
  • Pénzügyi lízing
  • Pénzforgalmi szolgáltatás
  • jegyzett tőke

  • Garancia ügylet
  • Valuta, deviza
  • Széf
  • Letét
  • Ügynöki tevékenység
  • Készpénz átutalás
  • Pénz kiváltás

 

Pénzügyi vállalkozás

Nem végezhet

  • Betéti ügylet
  • Pénzforgalmi szolgáltatás
  • Pénz váltás
  • Készpénz helyettesítő szolgáltatás nem bocsáthat ki és nem nyújthat

Végezhet

  • Kizárólagos tevékenységek pénzügyi ügynöki tevékenység a bankközi piacon
  • Tehát nem alkalmas, Helyi,Közösségi Pénzügyi rendszer létrehozására .                                                                                                                                                                                               
  • http://www.vizsgazz.hu/index.php?option=com_content&task=view&id=5356&Itemid=221


2011. április 13., szerda

A svájci WIR helyi számlapénz rendszer . Példa egy készpénz helyettesítő helyi pénz rendszer megvalósítására .

Példa egy készpénz helyettesítő helyi pénz rendszer megvalósítására


A svájci WIR helyi számlapénz rendszer az egyik legrégebbi, ami 70 éve működik a formális bankrendszerrel elszámolásban, de attól függetlenül saját valutakóddal, ami a CHW.
A Svájcban 1934 óta működő WIR Bank és a hozzá kapcsolódó pénzhelyettesítővel helyi kiegészítő fizetőeszköz, a WIR eredetileg 16 taggal indult az 1929-es világválság után. A rendszer a vásárlóerő megteremtését teszi lehetővé saját kibocsátású pénzhelyettesítővel, amit egy 60 ezer résztvevőből álló nemzeti üzleti kör biztosít. A WIR körforgása a WIR beruházási hitel folyósításával indul, amely svájci frank hitelből és WIR hitelből álló kombinált konstrukció is lehet, és építési, felújítási projektek, illetve ingatlanvásárlási illetve bármilyen egyéb szolgáltatás céljaira használhatóak fel. A WIR hitelt csak a gazdasági körhöz csatlakozott vállalkozások vehetik fel. A hiteltörlesztéshez szükséges WIR összeg a hitelt felvevő vállalkozás számára úgy teremthető elő, hogy WIR-t fogad el az ügyfeleitől, húzóerőt teremtve a gazdasági kör szereplői számára. A rendszer fennállása során stabilizáló hatást fejtett ki a gazdaságra, a WIR használat erősödése egyértelműen megfigyelhető a svájci frank hitelek drágulása esetén. Prof Dr. Bernard Lietaer szerint ez a rendszer mentette meg Svájcot a gazdasági összeomlástól 2008 után.
3. Konkrét számítás WIR példán keresztül
Nézzünk meg egy életből vett példát a svájci WIR kapcsán hogy hogyan nő meg egy cég profitja minimum évi 50% al ha WIRT használ Forrás USA WIR típusú szolgáltatás amely való életet leíró eredeti Svájci forrásanyagokat használ):
WIR rendszer
A Cégek WIR Frankot használnak azért hogy növeljék a:
1. Eladásaikat
2. Készpénzáramlásukat
3. Profitjukat

A következő egy tipikus példa arra nézve hogy mi történik ha 70% Nemzeti valutát - 30% WIR t használnak. A következő alaphelyzetben levő cég nem tagja a WIR-nek. Minden bevétele nemzeti valutában, készpénzben történik.
- 10,000,000 CHF Készpénz bevétel
- 9,000,000 CHF Készpénz kiadás (minden fix költség és változó költség: ingatlan, autóköltség banki költség stb.)
- 1,000,000 CHF Profit
A CÉG belép a WIR rendszerbe és emiatt plusz 10 % több forgalmat bonyolít aminek kapcsán elfogad 70%-30% arányban vegyes CHF készpénz - WIR fizetést. A plusz 10% WIR vegyes fizetésű forgalomhoz kapcsolódó költségek nem haladják meg az 50% ot . Azért kisebb a költség hányad mert egy csomó költség az alap forgalom által már fedezve van.
Készpénzes eladások CHF WIR-ben bonyolított eladások:

10,000,000                          
                  
1,000,000 (70%ban készpénz 30%ban WIR)
9,000,000 Készpénz kiadás
700,000 Készpénz bevétel

Profit: 1,000,0000

300,000 WIR bevétel
Ez részletezve a következőt jelenti
Készpénzes eladások CHF WIR-ben bonyolított eladások:
10,0000,000 (bevétel) 1,000,000 (70% készpénz 30%WIR bevétel)
-9,0000,000 (kiadás) 700,000 (készpénz bevétel)
1,000,0000 (Profit) - 500,000 kiadás készpénzben
(50% a az 1 milliónak)
200.000 Készpénz profit (2) 200.000 (készpénz profit (2))

300.000 WIR profit (1)
A plusz 10% forgalomból képződik még 200.000 készpénz profit és 300.000 WIR profit
Készpénzes eladások
WIR- ben bonyolított eladások
10,000,0000 1,000,000 (70% készpénz 30%WIR)
900,000,000 kiadás 700,000 (készpénz)

-300,000 (WIR járul hozzá a kiadások fedezetére (1))

-500,0000 (1 millió 50% a készpénz kiadás)

1,000,000 (Profit)
200,000 WIR forgalom készpénz profitja (2)

200,000 WIR forgalom készpénz profitja (2)

300,000 Tiszta WIR profit (1)

300,000 Tiszta WIR profit (1)



500.000 Extra Profit készpénzben, ami 50%-os extraprofitot jelent


A cégnél a 10% plusz forgalom eladásaiból ami 70 % kézpénz 30% WIR-ben képződik 200,000 (2) a készpénz illetve 300 WIR (1) a haszon . A plusz 10% WIR vegyes fizetésű forgalomhoz kapcsolódó költségek nem haladják meg az 50% ot . Azért kisebb a költség hányad mert egy csomó költség az alap forgalom által már fedezve van. A WIR-hez kapcsolt készpénz profit 200,000 (2) készpénz illetve a képződő 300,000 WIR (1) egység használható arra hogy az eddigi készpénzben fizetett költségeket lehessen vele csökkenteni tehát ezáltal 500,000 egységnyi extra profit képződik (1) +(2) készpénzben ami plusz 50% profitot jelent.
Ha ezek a vegyes fizetések 70%-30% helyett 50% készpénzben illetve 50% WIR-ben történnek akkor a profitnövekedés még drasztikusabb. 10 % fölötti forgalomnövekedésnél ez a hatás még erősebb!


forrás :   http://www.pmoney.org/penzrendszer.html

2011. április 12., kedd

Mire jó a helyi pénz cafeteria? Hogy is állunk Magyarországon?

Mire jó a helyi pénz és a cafeteria?

Bár újabban reneszánszukat élik a helyi pénzek a világban, valójában ezen fizetőeszköz bevezetését szolgáló érvek tévedésen alapulnak, a társadalmi jólétet is rontják, fogyasztóvédelmi és prudenciális okokból is inkább károsak - áll a Magyar Nemzeti Bank egy friss tanulmányában, ami a helyi pénzek mellett a az ellenőrizetlen cafeteria-rendszer árnyoldalaira is felhívja a figyelmet.

Helyi pénzek - hogy is állunk Magyarországon?

A jegybanki tanulmányt bevallottan az inspirálta, hogy mostanában sokat hallani a "helyi pénzekről": a soproni kékfrankos, a rábaközi tallér, a pécsi korona, a debreceni fantallér, a veszprémi korona − mind a közelmúltban indult kezdeményezések. Ezek súlya még a cafeteriával együtt is kicsi a nemzetgazdaságon belül, de mégis érdekes kérdés, hogy miért is kellenek egyáltalán ezek az utalványos fizetési módok?

Első fecske. A Soproni Kékfrank .

Bár helyipénz-utalvány kibocsátási tervekről sokat hallani, a gyakorlatban egyedül a soproni Ha-Mi-Összefogunk Európai Szövetkezet által kibocsátott "Kékfrank" fantázianevű utalvány működik. 1 kékfrank utalvány = 1 forint, viszont 2% + áfa jutalékot vonnak le attól az ügyféltől aki ismét forintra szeretné visszaváltani a kékfrankot. Az utalványok ellenértékét a Ha-Mi szövetkezet a Rajka és Vidéke Takarékszövetkezetnél helyezi el betétként. Az utalvány kibocsátója szövetkezeti formában működik, és az utalványt csak a szövetkezet tagjai vásárolhatják meg és válthatják vissza a betétet kezelő takarékszövetkezetnél.

Amennyiben valaki a takarékszövetkezetnél kékfrankot igényel, első lépésben mindig meggyőződnek az igénylő Ha-Mi tagságáról. új tag esetén a frissített taglistát a Ha-Mi a takarékszövetkezet rendelkezésére bocsátja. Tagfelvételhez a Ha-Mi szabályzata értelmében igazgatósági határozatra van szükség, igazgatósági gyűlésre pedig 2-3 havonta kerül sor. Ez a folyamat erős korlátot állít a kékfrankot igénylők részére, hiszen nem tesz lehetővé "hirtelen elhatározásból" eredő utalványigénylést. Kilépés esetén szintén a Ha-Mi felelőssége értesítést küldeni a takarékszövetkezet részére, illetve ilyenkor a Ha-Mi felelőssége az utalványokat beszedni a kilépő tagtól. A szövetkezeti tagok elsősorban Sopron környékiek, de a honlapja alapján Székesfehérváron, Budapesten, továbbá Ausztriában is vannak elfogadóhelyek. Az elfogadóhelyek egy része 5−15%-os kedvezményt ad a vásárlónak kékfrank használata esetén.

Mire jó a helyi pénz és a cafeteria?
http://www.portfolio.hu/gazdasag/mire_jo_a_helyi_penz_es_a_cafeteria.147817-2.html

2011. április 4., hétfő

A BerkShares Massachussets államban.Helyi Pénz . Vármegyei forint , Magyarországon .

A BerkShares
A helyi pénz az emberi munkát, a valós értéktermelést közvetítő, azt elszámoló intézmény. Így dondolta ezt Susan Witt is, az E.F. Schumacher Society ügyvezető igazgatója, mielőtt 2006 szeptemberében útjára indította a BerkShares-t Massachussets államban. A BerkShares a Berkshire régió helyi pénze. Mielőtt az FBI helyi kirendeltsége foglalkozni kezdett volna az új pénznem megjelenésével, bejelentette, hogy a BerkShares-t nem a szövetségi pénz kiváltására hozták létre. Valójában egy olyan eszközt teremtettek, amelyet a Dél-BerkShares Kereskedelmi Kamara, a helyi bankok és vállalkozók arra használnak, hogy a lokális kereskedelmet felvirágoztassák. Segítségével a térség lakói által elköltött pénz a térségben marad és cirkulál. A New York Times szerint a BerkShares egy “nagy pénzügyi kísérlet”, amellyel megalapozták a helyi közösség alternatív gazdasági fellendülését.
A BerkShare Szervezetben helyi pénz elfogadó helyként évi 25 BerkShare regisztrációs díj befizetésével lehet tagságot szeretni. A regisztrációs díjakból fedezik a rendszer fenntartási költségét (pénz nyomtatása, kommunikáció). A BerkShares abban különbözik az Ithaca órától, hogy megvásárlásakor 5% ‘árengedményt’ kap az ügyfél. Más szavakkal, ha valaki bemegy a rendszerben közreműködő öt bank (Berkshire Bank, The Lenox National Bank, Pittsfield Co-operative bank, Lee bank, Salisbury bank) 13 fiókjának egyikébe BerkShares-t vásárolni, 95 centért kap 1 BerkShares-t. Az 5% árengedmény az átváltási rendszer része, azaz nem a vásárlási helyen érvényesíthető.

Helyi Pénz . Vármegyei forint .
Alapesetben . 10.000 Vármegyei forintot veszek 9.500 magyar forintért .
Az elfogadó helyeken névértéken elfogadják . Következésképen :
5% Kedvezménnyel vásárolok a helyi üzletben, szolgáltatónál .
Ha a Vállalkozó nem költi el egy másik üzletben, Visszaváltja .
10.000 helyi forintot , 9.400 magyar forintra .
Egyszerűen mindenki jól jár .
A polgár olcsóban vásárol . A vállalkozónak megnő a forgalma .
A pénz , a megtermelt érték nagyobb része marad helyben .
A Vármegyei forintot bármikor vissza lehet váltani Magyar forintra .
Ellentétben pl: az étkezési utalványokkal, ott 30 napos a határidő .
A Rendszer közvetlenül 1 % visszaváltási nyereségből tartható fent .

http://www.klimabarat.hu/node/142

2011. április 2., szombat

Helyi Pénz . Megvalósítási lehetőségek két lépcsőben .

Helyi Pénz . Megvalósítási lehetőségek két lépcsőben .
1. Helyi utalványrendszer széleskörű alkalmazása
2. Helyi készpénz helyettesítő eszköz bevezetése
A kettő közötti lényegi különbség, hogy az utalványhoz egyrészt nem kell semmilyen engedély, pénzhelyettesítőkhöz egy pénzintézet bevonása és Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) engedélye szükséges. Másrészt az utalványok csak ún. technikai jellegűek (csak fizetési funkciót tölthetnek be) lehetnek, a pénzhelyettesítők ezzel szemben technikai és közgazdasági jellemzőkkel is bírnak. A helyi pénzhelyettesítők lényegesen nagyobb lehetőséget biztosítanak, mint az utalványrendszer.
Ennek ellenére érdemes bevezetni mindenképpen az utalvány rendszert, azért, hogy a lakosság számára megszokottá váljon a készpénzkímélő fizetési gyakorlat. Rendkívül fontos, hogy a lakosság és a régióba látogatók tudatilag készek legyenek egy később bevezetésre kerülő helyi pénzhelyettesítő elfogadására. Miután kialakult a bizalom egy helyi utalványrendszer iránt, akkor érdemes létrehozni egy minden igényt kielégítő közgazdasági pénzhelyettesítőt helyi, az önkormányzat tulajdonában lévő pénzforgalmi intézménnyel.
Az utalvány működése nagyban hasonlít az Üdülési Csekkéhez, csak annál szélesebb körben alkalmazható.
A helyi pénzhelyettesítő bevezetése tehát 2 lépcsőben ajánlott:
A. Először egy utalványrendszer, majd
B. Helyi általános készpénz fizető eszköz bevezetése pénzintézeten keresztül
Mindkettő feltétele a lakosság és a vállalkozók elfogadó hozzáállása.
http://www.pmoney.org/penzrendszer.html

A Hegyvidék Kártya BP XII. kerületben 2009 óta működik .

A Hegyvidék Kártya BP XII. kerületben 2009 óta működik .
A Hegyvidék Kártya a Hegyvidéki Önkormányzat által, a XII. kerület lakosai számára kidolgozott kedvezményes vásárlási rendszer eszköze, amely a hegyvidék polgárait a programhoz csatlakozott üzletekben, szolgáltatást nyújtó helyeken kedvezményes vásárlásra, különböző szolgatatások kedvezményes áron történő igénybevételére jogosítja fel.
A kerületi lakosok igényeire, javaslataira építve a folyamatosan bővülő elfogadóhelyek hálózata, és a bővülő funkciók révén a kártya a kerületi fogyasztás- és gazdaságélénkítés egyik eszközévé, és várhatóan a kerület mindennapjai részévé válik.
Vélemény :
A közösség tagjai olcsóban jutnak bizonyos árukhoz szolgáltatásokhoz . 5 - 20 % kedvezmény .
A kedvezmény a vállalkozónak nem bevétel , nemszámit bele az adóalapba , viszont forgalom növekedéssel jár .
A kibocsátónak kevesebb adminisztrációval jár , nem kel együtt működnie egy pénzintézettel .

Bővebben itt :
http://hegyvidekkartya.hu/altalanos_bemutatkozo